Facebook bug: Valg af billede til tab

Jeg fik en henvendelse gennem en Linkedin gruppe, hvor der blev spurgt, om jeg kendte til problemet med at vælge billede til mine brugerdefinerede tabs. Og det måtte jeg sige nej til, da tankeidyl er den eneste Facebookside, som jeg har aktiveret Timeline på – og den har ikke haft tabs (indtil nu).

Jeg har nu oprettet en tab, og jeg blev selv ramt af samme problem :

Efter at have oprettet en tab, kan der vælges et billede (husk formatet 111 x 74 pixels), som skal vises i stedet for default-billede (der kommer snart en guide i hvordan du skifter billede på dine brugerdefinerede tabs).

Det gjorde jeg så, men så skete der noget højst mærkværdigt! Et helt andet billede dukkede op, og det var bestemt ikke noget, som jeg havde liggende på min computer. Jeg forsøgte at vælge et billede igen, og denne gang kom der også et andet billede op. Jeg gentog processen 10-12 gange (jeg er en anelse bestemt), og, VUPTI, lige pludselig dukkede mit eget billede op.

Der er åbenbart problemer med det i øjeblikket, men Facebook knokler for at løse problemet. Jeg anvender Woobox til oprette og administrere mine brugerdefinerede tabs, og de har forsøgt at forklare, hvad problemet går ud på (link  sidst i artiklen). Hvis du ikke er teknisk minded, så vil det nok ikke give megen mening at læse.

Mit råd til dig lige nu er: Vær stædig, og bliv ved med at gentage processen indtil dit billede dukker op. Det må ske på et tidspunkt, og ellers, hvis du mister tålmodigheden (vi er jo nogle med et stort temperament), så vent nogle dage med at skifte til Timeline. Der er trods alt 11 dage endnu, inden Facebook skifter over til det nye design. Der kan ske meget på 11 dage!

Interessante links

  • Facebook Developer  gør folk opmærksomme på at de arbejder på problemet.
  • Woobox giver en teknisk forklaring på tab-image-bug  på Facebook Developers side.
  • Woobox tilbyder Facebook-tilpassede features (HTML-tabs, coupons, Sweepstakes m.m.), som du kan anvende på din Facebookside. Og nogle af dem kan du anvende uden at skulle tage pungen op af lommen :)

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

One response to “Facebook bug: Valg af billede til tab

  1. Pingback: Ikke klar til Facebooks timeline? Grafisk nødhjælp og gode råd foræres væk! « Bettina Lehmann 2.0

Smid en kommentar :)

