Nyt cover til tankeidyls Facebookside

Så lykkedes det mig at give liv til nogle idéer til et facebookside-cover. Resultatet kan ses på tankeidyls facebookside. Det er ikke det endelige cover, da jeg har tænkt mig at arbejde lidt mere med at finde en løsning på et skarpere og mindre nusset cover. Men min plan er at I kan følge med i udviklingen – og at jeg forhåbentlig vil komme frem til en optimeret løsning.

Min udfordring er, at Facebook komprimerer alle billeder, som uploades, til jpeg (kvalitet 85). Jpeg er beregnet til fotos med millioner af farver, og da tankeidyl især arbejder med klare enkeltfarvede elementer, så giver det nussede resultater. Typisk vil man komprimere sådanne grafik-elementer til gif- eller png-format (som fokuserer på færre farver end jpeg), men i dette tilfælde er det jo Facebook som bestemmer formatet på coveret…

Én løsning vil være at anvende et motiv, som tager sig bedst ud som jpeg i komprimeret format, men nu må vi se, hvad jeg kommer frem til :)

Hvis du allerede sidder med en idé, så fyr løs! Tager imod foreslag med kyshånd!

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

