Interesseret i sociale medier?

Da jeg først fik blod på tanden omkring sociale medier, vidste jeg ikke rigtig hvor jeg skulle starte for at finde “visdommens kilde”. Jeg er blevet nogle erfaringer rigere, og derfor vil jeg løbende få samlet en oversigt over personer og sites, der er værd at følge – så andre også kan få gavn af mine erfaringer.

Facebook er et godt sted at starte (sjovt nok…), da fx. Mikael Lemberg (Client Partner hos Facebook), Thomas Bigum (selvudnævnt Facebook ekspert) og Anders Colding- Jørgensen (internetpsykolog) ofte poster vigtige og lærerige indlæg.  Jeg kontaktede dem i forbindelse med min hovedopgave omkring Facebook – og jeg har fulgt dem lige siden. Ved at starte med at følge disse tre er du garanteret interessant læsning, som kan guide dig videre i din udvikling af sociale medier-kompetencer.

Jeg vil poste flere blog-indlæg efterhånden som jeg støder på eksperter og websites, som beskæftiger sig med relevante emner inden for sociale medier. Jeg har allerede nogle links til websites, som jeg vil dele med jer om snart ;-)

Hvis du selv har nogle vigtige inspirationskilder, så skriv endelig til mig!

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

4 responses to “Interesseret i sociale medier?

  1. Hej Bettina,

    1000 Tak for anbefalingen!… Et godt supplement til dette blogindlæg ville nok være at give links til nogle af de internationale blogs og nyhedssite.

    Min absolutte favorit er SimplyZesty, som faktisk ikke engang er amerikansk. Måske er det grunden til at den ikke er nævnt så mange steder, men jeg synes den er über skarp.

    Go peep
    http://www.simplyzesty.com/

  2. Tusind tak for de gode råd, Thomas!

    Hvis du vil se efterfølgende kommentarer og gode råd fra Thomas, så klik på linket: https://www.facebook.com/thomasbigum/posts/386157618063879

  3. Hej Betinna
    Måske vil den her facebook gruppe være noget for dig – der er Thomas Bigum også aktiv – http://www.facebook.com/groups/socialmedie/

    også kan jeg anbefale dseneste.dk skrevet af Søren Storm – det er måske mere journalistikken vej ind i nye medier, mere end det er sociale medier, men stadig værd at læse.

Smid en kommentar :)

