Et oplæg til Facebooksiden resulterede i endnu en illustration

Efter at have fået styr på tankeidyl.dk har jeg besluttet at det må være på tide at tage tankeidyls Facebookside ved hornene og få rigtig gang i den! Indtil videre har siden fungeret lidt som et hyggested, hvor jeg har tilbudt folk at tegne deres børn. Det var egentlig ikke den oprindelige idé, da jeg oprettede siden. Så abonnenterne skal oplyses omkring ændringen af fokus på indhold. Det er oplagt at give dem besked visuelt med en lille simpel grafik, da væggen nærmest kun har bestået af tegninger, grafik og kommentarer. Og så er det jo også en effektiv måde at fange folk opmærksomhed på Facebooks nyhedsliste vha. et visuelle udtryk.

Jeg har tegnet en skitse af en træstamme, som jeg derefter har åbnet i Photoshop og tegnet nogle af stregerne op. Jeg har også tilføjet magnolia-blomster. Det er de samme slags som i logoet, så der skabes noget sammenhæng med udtrykket og tankeidyl.

Efterfølgende har jeg tegnet videre på skitsen, så den kunne få et lidt mere færdigt udtryk. På de næste tre billeder kan du se udviklingen i tegningen:

Først skitseres selve konturerne med en hård blyant

Dernæst anvendes en blødere blyant til detaljer og skygger.

Den færdige tegning har fået mere markante skygger og græs.

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

