Mine tegnestudier genoptaget

Jeg har tegnet hele mit liv, og det har altid været en vigtig udtryksform for mig.  I dag, hvor hverdagen kan være hektisk, er det rart at kunne sætte sig ned med en blyant og en blok og bare lade tiden gå.

Det er endelig lykkedes mig at afsætte tid til at genoptage tegnestudierne. Efter at være blevet mor er jeg ofte blevet inspireret og fascineret af børns udtryk og udvikling. Derfor anvender jeg lige nu især billeder af børn som motiv.

Jeg vil gerne vise, hvordan mine tegninger tager form. Jeg har valgt et billede af min søn, Magnus Sverke, og hans far, Johnny.

Det er vigtigt for mig at fastsætte et fast antal minutter til skitseringen (typisk 5-10 minutter – kommer an på motivets kompleksitivitet). Herved tvinger jeg mig selv til at fokusere på at få vinkel og proportioner på plads som det første. Dernæst kan jeg gå i gang med at tilføje detaljer og skygge.

Hvis jeg vil farvelægge motivet, stopper jeg typisk med at tegne med blyant efter at have tilføjet de overordnede detaljer. Jeg tegner tegningen op på et ark beregnet til markerpenne. Så sikrer jeg at farverne, som jeg dernæst tilføjer, vil få den optimale blend og bleed(udfyldning).

Jeg vil fremover lægge tegninger op på bloggen, så I kan min fremgang :)

Link til materialer:

Promarkers (gode til almindelige tegninger og ikke så dyre) – Letraset

Markerblok (det skal det være, hvis resultatet skal blive perfekt) – Creas

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

