Nyt udseende til tankeidyl.dk

Så er jeg blevet færdig med tankeidyls nye udseende. Der er blevet produceret nyt logo, og sidens opsætning og design er blevet videreudviklet.

Det har været vigtigt for mig at holde det simpelt. Sidens formål er at oplyse om mine kompetencer, erhvervserfaring og projekter – that’s it! Jeg har som udgangspunkt forsøgt at holde indholdet til en side (dog kommer der i den nærmeste fremtid en side med flere referencer). De enkelte projekter vil blive præsenteret på siden, men detaljer om det enkelte projekt vil være at finde på min blog.

Jeg har haft nogle udfordringer med mine CSS-columns, som forhindrede min hvide baggrund med runde hjørner(CSS3 – border-radius:10px) i at blive vist korrekt, så højden var 100%. Det har noget at gøre med at float-elementer som udgangspunkt ikke har nogen fysisk størrelse, hvilket betyder at div’en omkring mine columns tolker det som om den er tom – og derfor viser den ikke baggrunden i en 100% højde. Jeg har forsøgt med en clear: both, som skulle løse problemet, men der er et eller andet i min kode som stadigvæk forhindrer at det vises korrekt. Men så igen, det kan være lidt drilsk med 100% højde…

På grund af deadline har jeg måtte ty til en anden løsning, hvor siden vises korrekt: De runde hjørner er lavet som grafik, som man ville have gjort i “gamle dage”. Det er dog ikke den optimale løsning, hvilket jeg må vende tilbage til, så snart tiden tillader det.

Mon der er et eller andet problem med CSS3, border-radius og højde 100%? Tjah, det finder jeg forhåbentlig ud af.  Og når løsningen er fundet, så ligger jeg det ud på bloggen!

– Jeg håber at I kan lide det nye design :) Skriv endelig, hvis du har en kommentar!

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

