Responsive design – the basics

Jeg er i fuld gang med at sætte de sidste tags i mit nye design til tankeidyl.dk, og jeg har gennem hele udviklingsprocessen sagt til mig selv at næste skridt vil være at lære responsive design, så det nye design kan opgraderes og præsenteres optimalt på tværs af platforme. Det er solidt plantet i min bevidsthed – der er blot nogle andre vigtige ting som skal på plads også(så som at søge arbejde, da jeg jo blev færdiguddannet i januar 2012 som multimediedesigner).

– Nok om det!

Responsive design giver webdesigneren mulighed for at gøre websitets udseende fleksibelt, så det automatisk tilpasses den platform en besøgende anvender. Det er super cool, og Chris Coyier “tegner og fortæller” (en amerikansk udgave af Jørgen Clevin) om det i en video på hans side, CSS-tricks.com. Han giver et overordnet indtryk af hvad Responsive design egentlig er:

Se video  (Braindumps on Rsponsive design)

– God fornøjelse!

Der vil garanteret dukke flere indlæg op, når jeg rigtig kommer i gang med emnet!

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

