Nice-to-have-plugins til din browser

Xmarks: Plugin til at administrere værdifuld viden og inspiration

Efter at jeg igen har fået tid til at læse de mange nyhedsbreve i min mail og links fra netværk, opstår der selvfølgelig en stor mængde viden som er “nice to know”. Viden som jeg helt sikkert senere gerne vil kunne finde tilbage til uanset hvilken computer eller browser jeg befinder mig på.

Ved at installere Xmark-plugin på hver computer som jeg anvender, har jeg altid adgang til min uundværlige vidensbase – og den bliver automatisk gemt og synkroniseret. Det fungerer på tværs af computere OG browsere, da Xmark understøtter Firefox, Chrome, Internet Explorer og Safari.

Instapaper: Læs-senere-plugin

Om der så var 48 timer på et døgn, så har jeg aldrig tid til at læse alle de artikler og se på de fængende inspirationssider, som dukker op i min indbakke hver dag. Jeg hader fornemmelsen af at gå glip af noget godt på grund af tidsmangel, og derfor anvender jegInstapaper-plugin til at gemme de sider, som jeg vil læse senere. Det er en dejlig befriende fornemmelse at klikke på instapaper-knappen og så vide, at jeg altid kan vende tilbage og læse det senere.

Den er især også effektiv, når jeg er ude på nogle af de sidesporsture, hvor jeg ender i en helt anden retning end det jeg søgte. Der dukker oftest noget interessant op, som ikke skal tage min opmærksomhed lige nu. Jeg er desværre meget let at distrahere, ogheldigvis kan jeg anvende Instapaper som redning. Ellers ville jeg aldrig blive færdig med mine opgaver.

Jeg håber at du får lige så meget glæde og ro i sindet, som jeg får ved hjælp af disse to geniale plugins! Måske har du dem allerede installeret? Skriv en kommentar, hvis du kender til andre gode plugins!

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

