Facebooknøgle til Facebookside-koncept

Et af kravene til hovedopgaven er at udvikle og planlægge en kampagne(i mit tilfælde en Facebookside). Jeg vil gerne tiltrække nogle af de mange deltagere af arrangementer i RUMMET, som er en del af Republikken(som jeg skriver hovedopgave hos). Jeg har derfor designet en Facebooknøgle, som kan anvendes som blikfang og gimmick, og ikke mindst vække deres nysgerrighed omkring Facebooksiden.

Facebooknøglens udvikling i trin:

1. Jeg har designet en vektorgrafik-nøgle i Illustrator.

2. Vektorgrafikken åbnes i et softwareprogram, som anvendes til en laserskærer.

3. Materialet udvælges til den fysiske nøgle: Krydsfiner(billigt og moderat holdbart)

4. Nøglen graveres og udskæres af laserskæreren

Jeg fik et laserskærercertifikat, mens jeg var i praktik hos Republikken

Tak til Nicolas fra Republikken, som viste mig hvordan laserskæreren fungerer. Det er et fantastisk værktøj, som er meget simpelt og ekstremt kreativt at lege med. Hvis du er nysgerrig, så forsøg dig med en Googlesøgning på laserskærer(eller “lasercutter”): Folk har lavet de vildeste ting på en laserskærer. Republikkens laserskærerkonkurrence ærer dette fantastiske værktøj og folk som anvender det: Laser Works!

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

