Et smugkig på moodboard og valg af skrifttyper

Et skridt videre i hovedopgaven

Det visuelle udtryk til Republikkens Facebookside er ved at komme på plads. Jeg har lavet et moodboard på MOODSHARE (Jeg forklarer hvad det er i et indlæg under Inspiration), hvor jeg har forsøgt at sætte billeder, stemninger og skrifttyper på den identitet som jeg gerne vil have at konceptet skal udstråle.

Republikken er en blanding af mange forskellige grafiske stilarter. Forskellige kreative mennesker (Republikkens crew og indbyggere fra det kreative kontorfællesskab)har været/er med til at skabe et virvar af indtryk som til sammen danner Republikkens identitet. Jeg har derfor udvalgt en stemning som er grundlæggende for Republikken, og det er en “retro”-stemning.

Skrifttyperne som skal anvendes, skal selvfølgelig bygge op om dette. Jeg har derfor valgt følgende to retro-skrifttyper, som skal fungere som overskrifter m.m. Den ene mere udpræget retro end den anden. De supplerer hinanden godt – og er lækre at se på.

Interesseret i skrifttyperne? Du finder Deftone Stylus på dafont.com og Aurora på FontStock.net. Begge er gratis skrifttyper!

Disse valg skal være med til at bygge et stillads op, som designet skal støtte sig op ad. Næste skridt i processen er at lave udkast til Facebooksidens profilbillede og de enkelte faner(sider). Hvad jeg kommer frem til, vil jeg vise i næste indlæg på bloggen :)

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

