Forberedelserne til hovedopgaven er gået i gang

Fra den 1. november har jeg 7 uger til at udvikle et koncept og skrive en rapport på 45 sider, som imødekommer de 4 hovedområder af uddannelsen: Virksomhed, kommunikation, visualisering og interaktion.

Efter at have snakket med Louise Rønne(Republikken) er jeg blevet enig med mig selv om at udvikle en ny Facebookside til Republikken. Republikken har været mit arbejdssted og inspirationskilde siden august(som kommunikationspraktikant) 2011. Jeg kan drage fordel af min indsigt i virksomheden efter at have arbejdet med deres online kommunikation – og det er oplagt at gøre brug af i min hovedopgave. Desuden er Republikken på trapperne med et nyt koncept, en udvidelse af deres eksisterende produktportefølje. De vil åbne et dansk FabLab, som skal fungere som et innovationsværksted. Et sted som skal være samlingspunkt for viden omkring bl.a. teknologi, innovation og håndværk. Det skal give virksomheder, store som små, mulighed for at realisere idéer gennem avancerede maskiner(laserskærer, CNC-fræser, 3D printer, storformatsprinter osv.)

Jeg har besluttet mig for at lave en enmandsgruppe, da jeg ikke kan kræve en 120% indsats fra mine medstuderende, når min egen tidsplan vil være afhængig af min rolle som mor.

Du er velkommen til at følge udviklingen af hovedopgaven. Jeg har allerede lavet nogle indledende forberedelser og opsætning af en Facebookside:  https://www.facebook.com/det.nye.republikken 

Udkast af wireframe til Facebookside

Udkast af wireframe til opdateringsmodul til to sider på Facebooksiden

 

Ønsk mig held og lykke :)

About Bettina

Multimedia designer - Visual communication across media platforms. Working as graphic designer at deskwolf.com

Smid en kommentar :)

